Obowiązki zarządcy nieruchomości w zakresie finansów i księgowości

Zarządca nieruchomości jako specjalista musi prowadzić szereg czynności, aby podległa mu nieruchomość utrzymywana była w należytym stanie zgodnym z wymaganiami jej właściciela czy zarządu. Wśród jego obowiązków znajduje się także obsługa finansowo-księgowa.

W większości firm prowadzących usługo outsourcingowe w ramach zarządzania nieruchomościami można otrzymać w tym zakresie pełne wsparcie. Gdy wobec tego potrzebny jest zarządca nieruchomości w Łodzi, Warszawie czy we Wrocławiu, wówczas także powinien on zapewnić w tym zakresie pomoc dla swojego klienta. Poniżej zaprezentowaliśmy przykładowy zakres usług świadczonych przez zarządców nieruchomości w ramach finansów i księgowości.

Przykładowy zakres usług finansowo-księgowych:

  • prowadzenie czynności w ramach ewidencji księgowej – ewidencji przychodów i kosztów, zaliczek, świadczeń i innych
  • rozliczanie zobowiązań właścicieli lub najemców lokali
  • rozliczanie pożytków z nieruchomości wspólnej – dla wspólnot mieszkaniowych
  • prowadzenie czynności upominawczych i windykacyjnych dla właścicieli lokali
  • sprawozdawczość finansowa i podatkowa
  • sporządzanie projektów rzeczowo-finansowych planów gospodarczych
  • przygotowywanie bilansów i sprawozdań finansowych i podatkowych
  • sporządzanie rozliczeń rocznych i przestawianie ich zarządowi
  • udzielanie informacji dotyczących obsługi finansowo-księgowej

Przedstawiony przez nas zakres czynności jest tylko przykładowy, wobec tego mogą tzarządca-nieruchomości-w-łodzi9akże dołączyć do niego inne czynności, które są wymagane przez klienta firmy zarządzającej nieruchomościami.

Najczęściej firmy zatrudniają specjalistów w dziedzinie finansów i księgowości, którzy posiadają odpowiednie przygotowanie merytoryczne oraz doświadczenie w opisanym powyżej zakresie. Dodatkowo także wiele z nich korzysta z nowoczesnego oprogramowania, przez które daje także dostęp do aktualnych informacji swoim klientom – mogą oni wtedy na bieżąco sprawdzać sprawy finansowe swojej nieruchomości, sporządzać różnego rodzaju zestawienia, analizy oraz innego rodzaju dokumentację.

gestor5x

zarządca nieruchomości w łodzi

Related Posts