Administrowanie nieruchomościami – prawidłowe utrzymanie techniczne budynków

Obowiązkiem administratora nieruchomościami jest prowadzenie bieżących czynności dotyczących budynku. Włączają one również jego utrzymanie techniczne, a wraz z nim szereg czynności, które poprawiają komfort mieszkańców i najemców, dając im bezpieczeństwo i zadowolenie z korzystania z danej nieruchomości.

Obecnie prace administracyjne najczęściej przekazywane są w ręce zewnętrznych firm, które zatrudniają wykwalifikowanych administratorów i mogą zapewnić swoim klientom wsparcie odzwierciedlające ich wymagania. Poniżej prezentujemy przekładowe czynności, które prowadzone są w ramach technicznego utrzymania nieruchomości.

Przykładowe czynności dotyczące utrzymania technicznego budynków:

  • prowadzenie książek budynków oraz innego rodzaju dokumentacji technicznej, co wymagane jest przez przepisy prawa budowlanego
  • zlecanie kontroli okresowych i przeglądów nieruchomości, a także znajdujących się na jej terenie urządzeń i wyposażenia technicznego
  • kontrola nad stałością i prawidłowością dostaw energii elektrycznej, gazu, wody, wywozu śmieci
  • kontrola utrzymania w czystości i porządku terenu nieruchomości
  • prowadzenie nadzoru nad pracą usługodawców
  • kontrola dotycząca usuwania awarii i ich skutków
  • organizacja prac remontowych, konkursów ofert dla wykonawców
  • pomoc w wyselekcjonowaniu najlepszej oferty ubezpieczenia nieruchomości
  • zawieranie umów na roboty i innego rodzaju usługi dotyczące utrzymania technicznego nieruchomościadministracja-nieruchomościami-we-wrocławiu9

To jedynie przykładowy zakres usług, ponieważ jest ich znacznie więcej zależnie od tego, jakie są indywidualne potrzeby zarządu czy właścicieli nieruchomości.

Gdy interesuje cię administracja nieruchomościami we Wrocławiu, również możesz otrzymać tego rodzaju wspięcie w firmach prowadzących usługi na terenie Dolnego Śląska. Z ich ofertami można zapoznać się bliżej na stronach internetowych. Koszty obsługi zależne są od wielkości danej nieruchomości, liczby lokali znajdującej się na jej terenie, jej stanu prawnego, zaplecza technicznego oraz potrzeb klienta.

 

Related Posts